Wizerunek firmy w sieci

Jak skutecznie dbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci?

Dzisiaj to Internet jest dla wielu z nas źródłem informacji dotyczących produktów oraz usług. Właśnie tutaj korzystamy ze sklepów internetowych, poszukujemy adresów firm w okolicy, a także sprawdzamy opinie. Dlatego każda firma, która chce być obecna w sieci, powinna zainwestować nie tylko w dobrą stronę internetową, ale również pamiętać o tym, aby dbać o swój pozytywny wizerunek.

Strona internetowa to podstawa
Bazą wszystkich działań marketingowych oraz PR w Internecie jest strona internetowa. Powinna być ona profesjonalnie zaprojektowana i zrealizowana – wyróżniać się czytelnością, efektywnością i funkcjonalnością. Dopiero wtedy można zabrać się za właściwe działania, także działania naprawcze w przypadku negatywnych opinii.

Social media marketing
Ważna jest dzisiaj obecność w mediach społecznościowych. Dzięki nim można być bliżej klientów i pozyskiwać nowych, na przykład poprzez konkursy. Social media mają naprawdę duży potencjał nawet w przypadku małej firmy, dlatego warto się nimi zainteresować.

SERM – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach
W celu kreowania wizerunku firm w sieci stosuje się obecnie także SERM – zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Teraz, w epice prosumentów, czyli profesjonalnych konsumentów niewierzących przekazom marketingowym i szukającym samodzielnie wiedzy na temat produktów i usług, Internet i wyszukiwarka są głównymi narzędziami czerpania przez nich informacji.

SERM bazuje na optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych. Pozwalają także na depozycjonowanie negatywnych linków na temat firmy poprzez przesunięcie ich na mniej eksponowane pozycje. By stale kontrolować opinie, prowadzi się monitoring sieci.

Gdy planuje się kampanię wizerunkową w sieci, warto zainwestować we współpracę ze specjalistami, którzy będą mogli przeprowadzić ją kompleksowo i profesjonalnie.

 

Artykuł powstał przy udziale:

M. Niwińska. strona www: http://depozycjonowanie.com.pl